[:pl]
Jednodniowe szkolenie bazujące na sprawdzonych metodykach, normach i dobrych praktykach z obszaru testowania oprogramowania, stanowiące uniwersalną bazę do usystematyzowania, ustanowienia i optymalizacji procesu testowego w organizacji.
Szkolenie oparte jest o międzynarodowe standardy „IEEE 29119 Software and systems engineering” jak i dobre praktyki wypracowane w ramach realizacji projektów związanych z zapewnieniem jakości oprogramowania.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą:
- posiadali usystematyzowaną wiedzę związaną z jakością oprogramowania,
- posiadali wiedzę dot. wdrożonych obecnie na poziomie testów UAT procesów i kierunku ich rozwoju,
- posiadali umiejętność optymalnego projektowania zakresu testów,
- potrafili analizować i interpretować status testów, co pozwali podejmować trafne decyzje,
- znali narzędzia pozwalające na efektywną poprawę jakości oprogramowania, wydajności oraz atmosfery pracy.
Zakres tematyczny szkolenia
- Podstawy testowania
- gdzie zaczyna się testowanie (gdzie zaczynają się testy UAT)
- kryteria jakości i ich definiowanie
- jak mierzyć jakość oprogramowania
- granice odpowiedzialności wytwórcy i testera
- jak współpracować z twórcami oprogramowania
- co tester powinien robić oraz czego powinien unikać
- podstawowy proces testowy, czyli jak rozpocząć testy, żeby je zakończyć sukcesem
- role i odpowiedzialności w procesie testowym
- Testowanie w cyklu życia oprogramowania
- metodyki wytwórcze – zalety i wady
- jak planować testy by były skuteczne i efektywne
- Testowanie statyczne
- przegląd jako narzędzie testowania
- jak testować przed uruchomieniem oprogramowania
- Projektowanie testów i zarządzanie testami
- jak budować testy (jak budować scenariusze testowe)
- definiowanie kryteriów jakości
- testy biało i czarno-skrzynkowe
- jak korzystać z doświadczenia testując oprogramowanie
- dobór technik testowych
- planowanie i testowanie wyniku testowego
- co to jest konfiguracja i jak z niej korzystać
- wykorzystanie narzędzi w organizacji, opracowaniu i realizacji testów
- rola ryzyka w testowaniu
- zarządzanie incydentami i ich naprawą
- przygotowanie testów – ćwiczenia praktyczne
Grupa docelowa
Tematyka szkolenia podzielona jest na 2 grupy docelowe:
- Kadrę Zarządzającą odpowiedzialną za Procesy Zarządzania Testami i Procesy Organizacyjne pełniące w procesie rolę Menadżerów Testów
- Pracowników Zamawiającego pełniących w Procesach Operacyjnych rolę Testerów i Liderów Testów, dla testów akceptacyjnych (UAT)
Czas trwania szkolenia
Szkolenie jednodniowe realizowane w godzinach 9:00-16:00. Organizator zapewnia całodzienny serwis kawowy oraz lunch.
Metoda szkolenia
Szkolenie przeprowadzone zostanie z elementami interakcji z uczestnikami. Przewidziane są zarówno gry/zabawy jak i warsztaty z poszczególnych zagadnień.
Rejestracja
Szkolenie autoryzowane przez

[:en]
A one-day course based on tried and tested methodologies, standards and good practice for software testing, all of which serve as a foundation for sytemizing, setting and optimizing test processes within an organization.
The course is based on international “IEEE 29119 Software and systems engineering” standards, as well as good practice developed during realization of software quality assurance projects.
After having completed the course the participants shall:
- have acquired systematized knowledge concerning software quality,
- possess knowledge concerning UAT processes and their development strategy,
- be equipped with the skills for designing an optimal test scope,
- be able to analyze and interpret test statuses, allowing them to make correct decisions,
- be familiar with tools enabling effective software quality improvement, improvement of efficiency and working atmosphere
Course syllabus
- Software Testing Basics
- where does software testing begin (where do UAT tests begin)
- quality criteria and their definition
- how to measure software quality
- liability limits for manufacturer and tester
- how to cooperate with software developers
- tester’s dos and don’ts
- basic test process – how to begin testing, in order to perform it successfully
- roles and responsibilities in test process
- Testing software lifecycle
- development methodologies – pros and cons
- how to plan effective and efficients tests
- Static testing
- review as a testing tool
- how to test before running the software
- Test design and management
- how to build tests
- defining quality criteria
- white and black box tests
- how to use experience in software testing
- testing techniques selection
- planning and testing test outcome
- what is configuration and how to use it
- tools in organization, elaborating and executing tests
- the role of risk in software testing
- incident management
- test preparation – practical exercises
Target audience
The topics of the course fall into two main target audiences:
- The Management responsible for Testing Management Processes and Organizational Processes acting as Test Managers in the process
- Client’s empolyees acting as Testers and Test Leaders in Operational Processes, for acceptance tests (UAT)
Training duration
One-day training from 9:00 to 16:00. The Organizer provides a full day coffee service and lunch
Training method
Interactive training including games and workshops dedicated to individual topics.
Register
Training course authorized by

[:]